Dat bevestigt Rovio, het Finse bedrijf dat bekend is vanwege de game Angry
Birds, tegen Z24, zonder verder details te geven.
Wagemans, die voorheen werkte voor Microsoft, was bij Rovio verantwoordelijk
voor de marketing. Wagemans stelde onlangs dat Angry Brids "het
snelstgroeiende consumentenmerk in de geschiedenis is".
Volgens Rovio zijn er nu elke maand 120 miljoen mensen die het spelletje Angry
Birds spelen. Op de iPhone, iPad en Android-toestellen, maar ook op de pc
via de Chrome-webbrowser en op het sociale netwerk van Google, Google +.
Boze vogels
De boze vogels zijn de digitale wereld inmiddels ontgroeid: Rovio verdient
ook geld aan knuffels en t-shirts.
Rovio is kortom fors winstgevend, al weet niemand precies hoeveel ze
verdienen. Het Finse bedrijf is nog wel kleiner dan Zynga, ’s werelds meest
succesvolle maker van social games. Zynga, dat gewaardeerd word op enkele
miljarden, maakt heel veel spelletjes die op Facebook zijn te spelen. Rovio
is (nog) niet aanwezig op Facebook.
Investeerders
Rovia haalde dit voorjaar 42 miljoen dollar op bij investeerders. In augustus
was het bedrijf verwikkeld in besprekingen over een nieuwe
financieringsronde. Investeerders zouden zoveel geld in Rovio willen steken
dat het bedrijf daarmee gewaardeerd zou worden op 1,2 miljard dollar, zo
meldde persbureau Bloomberg.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl